Aleksander Kocaj
LIFE Berlin
External LIFE Fellow from 2013 to 2016, Institute for Educational Quality Improvement (IQB), Berlin
Dr. phil.
Dissertation completed in March 2018
Zusammenhänge zwischen der Beschulungsart und den schulischen Kompetenzen sowie der schulischen Motivation von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf [Relationships between school type and academic competencies and achievement motivation of children with special educational needs]
(Advisors: Poldi Kuhl, Petra Stanat, & Hans Anand Pant)
Selected Publications
Becker, M., Kocaj, A., Jansen, M., Dumont, H., & Lüdtke, O. (2022). Class-average achievement and individual achievement development: Testing achievement composition and peer spillover effects using five German longitudinal studies. Journal of Educational Psychology, 114(1), 177–197. https://doi.org/10.1037/edu0000519
Kocaj, A., Kuhl, P., Jansen, M., Pant, H. A., & Stanat, P. (2018). Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs. Contemporary Educational Psychology, 55, 63–83. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.09.004
Kocaj, A., Kuhl, P., Kroth, A. J., Pant, H. A., & Stanat, P. (2014). Wo lernen Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf besser? Ein Vergleich schulischer Kompetenzen zwischen Regel- und Förderschulen in der Primarstufe [Where do children with special educational needs learn better? A comparison between regular primary schools and special schools]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 66, 165–191. https://doi.org/10.1007/s11577-014-0253-x