Cornelia Gresch
LIFE Berlin
External LIFE Fellow from 2006 to 2010, MPI for Human Development, Berlin
Dr. phil.
Dissertation completed in February 2011
Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I bei Kindern mit Migrationshintergrund: Schulische Voraussetzungen, Bildungsaspiration und die Bildungsentscheidung vor dem Hintergrund rechtlicher Regelungen [Immigrant Students' Transition from Primary to Secondary School: Academic Achievement, Educational Aspirations, and Educational Decisions in the Context of Legal Regulations]
(Advisors: Jutta Allmendinger & Jürgen Baumert)
Selected Publications
Gresch, C., Kuhl, P., Grosche, M., Sälzer, C., & Stanat, P. (Eds.). (2020). Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen: Einblicke und Entwicklungen [Pupils with special educational needs in school achievement surveys: Insights and developments]. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27608-9
Gresch, C. (2012). Der Übergang in die Sekundarstufe I. Leistungsbeurteilung, Bildungsaspiration und rechtlicher Kontext bei Kindern mit Migrationshintergrund [Immigrant students' transition from primary to secondary school: Achievement assessment, educational aspirations, and legal context]. Springer VS.
Gresch, C., & Kristen, C. (2011). Staatsbürgerschaft oder Migrationshintergrund? Unterschiedliche Operationalisierungen und ihre Implikationen für Aussagen zur Bildungsbeteiligung [Citizenship or immigrant background? A comparison of differing operationalizations with respect to educational attainment]. Zeitschrift für Soziologie, 40, 208–227.