Cornelia Gresch

Alumna/Alumnus
LIFE Berlin

External LIFE Fellow from 2006 to 2010, MPI for Human Development, Berlin

Dr. phil.

Dissertation completed in February 2011

Der Übergang von der Grundschule in die Sekundarstufe I bei Kindern mit Migrationshintergrund: Schulische Voraussetzungen, Bildungsaspiration und die Bildungsentscheidung vor dem Hintergrund rechtlicher Regelungen [Immigrant Students' Transition from Primary to Secondary School: Academic Achievement, Educational Aspirations, and Educational Decisions in the Context of Legal Regulations]

(Advisors: Jutta Allmendinger & Jürgen Baumert)


Selected Publications

Gresch, C., Kuhl, P., Grosche, M., Sälzer, C., & Stanat, P. (Eds.). (2020). Schüler*innen mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen: Einblicke und Entwicklungen [Pupils with special educational needs in school achievement surveys: Insights and developments]. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27608-9

Gresch, C. (2012). Der Übergang in die Sekundarstufe I. Leistungsbeurteilung, Bildungsaspiration und rechtlicher Kontext bei Kindern mit Migrationshintergrund [Immigrant students' transition from primary to secondary school: Achievement assessment, educational aspirations, and legal context]. Springer VS.

Gresch, C., & Kristen, C. (2011). Staatsbürgerschaft oder Migrationshintergrund? Unterschiedliche Operationalisierungen und ihre Implikationen für Aussagen zur Bildungsbeteiligung [Citizenship or immigrant background? A comparison of differing operationalizations with respect to educational attainment]. Zeitschrift für Soziologie, 40, 208–227.

Go to Editor View