Aleksander Kocaj

Alumna/Alumnus
LIFE Berlin

External LIFE Fellow from 2013 to 2016, Institute for Educational Quality Improvement (IQB), Berlin

Dr. phil.


Dissertation completed in March 2018

Zusammenhänge zwischen der Beschulungsart und den schulischen Kompetenzen sowie der schulischen Motivation von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf [Relationships between school type and academic competencies and achievement motivation of children with special educational needs]

(Advisors: Poldi Kuhl, Petra Stanat, & Hans Anand Pant)


Selected Publications

Becker, M., Kocaj, A., Jansen, M., Dumont, H., & Lüdtke, O. (2022). Class-average achievement and individual achievement development: Testing achievement composition and peer spillover effects using five German longitudinal studies. Journal of Educational Psychology, 114(1), 177–197. https://doi.org/10.1037/edu0000519

Kocaj, A., Kuhl, P., Jansen, M., Pant, H. A., & Stanat, P. (2018). Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs. Contemporary Educational Psychology, 55, 63–83. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.09.004

Kocaj, A., Kuhl, P., Kroth, A. J., Pant, H. A., & Stanat, P. (2014). Wo lernen Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf besser? Ein Vergleich schulischer Kompetenzen zwischen Regel- und Förderschulen in der Primarstufe [Where do children with special educational needs learn better? A comparison between regular primary schools and special schools]. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 66, 165–191. https://doi.org/10.1007/s11577-014-0253-x


Go to Editor View